KPOP WORLD☆

We Are Number 1 Iranian Kpop & AmyLee Fan

BIGBANG Biography

بیگ بنگ یک گروه با سبک HIP HOP از کره جنوبی هست که در ابتدا از 6 عضو تشکیل شده بود. گروه زیر نظر YG آموزش دیدند که 10 قسمت مستند از طرز آموزش دیدنشون وجود داره. یک نفر از گروه کنار گذاشته شد تا این گروه با 5 نفر کار خودش رو شروع کنه که اولین حضورشون در دهمین کنسرت YG Family در 19 آگوست 2006 بود که بیگ بنگ به صورت رسمی معرفی شد.

محبوبیت بیگ بنگ در سال 2007 با آلبوم Always به اوج خودش رسید و آهنگ Lies ، به مدت طولانی آهنگ برتر کره بود که در همان سال 2007 بیگ بنگ یک مینی آلبوم دیگه به نام Hot Issue و در سال 2008 مینی آلبوم Stand UP رو منتشر کردند که این آلبوم ها هم موفقیتی چشم گیر داشت.

بعد از اینکه بیگ بنگ جایزه ی بهترین گروه سال رو از Mnet KM Music Festival و همینطور بهترین جایزه ی موسیقی یعنی Seoul Gayo Daesang Award رو دریافت کردند، فعالیتشون رو در ژاپن آغاز کردند.

در ژاپن با آلبوم My Heaven به اوج معروفیت خود رسیدند، در پایان سال 2009 بیگ بنگ بیشترین جستجوی اینترنتی را از بین گروهای خواننده در کره جنوبی داشتند. بیگ ینگ اولین گروه خارجی در ژاپن بودند که جایزه ی Cable Broadcasting رو برای بهترین گروه تازه وارد دریافت کردند و همینطور اولین گروه کره ای بودند که جایزه ی Japan Records رو کسب کردند.

در سالی که گذشت اعضای گروه فعالیتهای انفرادی داشتند: ته یانگ و G-Dragon هر کدوم آلبوم جدا دادند و TOP، سونگری و دائه سونگ در فیلم و سریال به بازیگری پرداختند.


کوان جبونگ که به G-Dragon معروفه کار خودش رو از همان کودکی به عنوان بازیگر و مدل شروع کرد. وقتی در دوره ی دبستان بود در یکی از برنامه های کودک به نام “Bbo Bbo Bbo” که بچه ها در اون باید شعر میخواندن و در کلیپهای کوتاهی بازی میکردند و همینطور در گروهی به نام “Lil roora” که ورژن بچگانه ای از گروه Roora بود حضور داشت و به همین خاطر در برنامه های زیادی حضور پیدا میکرد.

در ژانویه ی 2001 جیونگ در یک آلبوم “korean hip hop flex 2001″ حضور داشت، که باعث شد به عنوان جوانترین رپر شناخته بشه و حضورش در این برنامه ها و فعالیتش در آلبوم ها باعث شد نظر خیلیها رو به خودش جلب کنه از جمله شرکت YG رو، که به دنبال جیونگ رفتند و اون رو وارد کمپانیه YG کردند، YG اظهار داشت که جیونگ پتانسیل بالایی داره.

پس از ملحق شدن جیونگ به کمپانی YG ، او آموزش HIP HOP را همراه با ته یانگ شروع کرد و زوج GDYB رو تشکیل دادند. جیونگ در آهنگهای Perry، SE7EN، Wheesung، Masta wu و YG Family حضور داشت و حتی در آلبوم Perry آهنگی را تحت عنوان “G-Dragon” به صورت رپ خواند. همچنین جیونگ در میوزیک ویدیوها و اجراهای زنده ی خواننده هایی چون Lexy، JinuSean، Swi.T ،1TYM و YG Family حضور افتخاری داشت علاوه بر اینها در کنسرتهای Gummy، SE7EN، Wheesung و اولین کنسرت YG Family حضور داشت.

در اون زمان رئیس YG و Perry جیونگ رو به شدت حمایت میکردند و به اون آموزشهای ویژه ای میدادند.

عکس GD به همراه رئیس YG که بهش بابای YG Family هم میگند

http://iranian-vip.persiangig.com/BIGBANG/Biography/gdyg.jpg

اسم مستعار “G-Dragon” از اسم واقعی خودش”Ji Yong” گرفته شده “J” شبیه G تلفظ میشه و “Yong” به معنای Dragon در زبان کره ایست.

GDYB در دومین آلبوم YG Family در سال 2002 دو آهنگ رو با هم خواندند ولی هیچوقت رسما کارشون رو شروع نکردند و یا آلبومی ندادند. در سال 2004 ته یانگ و GD رسما وارد لیست ستاره های جدید YG شدند و برنامه ریزی شده بود که همون سال کارشون رو شروع کنند ولی چند ماه بعد YG اعلام کرد که قصد داره یک گروه 4 تا 6 نفره رو درست کنه. این موضوع ادامه داشت تا سال 2006 که بیگ بنگ به طور رسمی از یک برنامه ی مستند که از شبکه ی GOM.TV پخش میشد معرفی شد. همچنین GDYB در آلبوم سوم SE7EN باهاش همکاری داشتند و حتی به همراه اون در اجرایی که برای World Cup 2006 بود حضور پیدا کردند.

در زمان آموزش دیدن جیونگ با بیگ بنگ که در مستند هم نشان داده شده G-Dragon به خاطر توانایی فوق العاده ای که داشت به عنوان لیدر گروه انتخاب شد. با اینکه T.O.P از GD بزرگتر بود ولی GD تجربه ی بیشتری کسب کرده بود به خاطر 6 سالی که در YG آموزش دیده بود (که با 1سال آموزش دیدن بیگ بنگ میشد 7سال برای GD و همینطور 7سال برای Taeyang) حتی در گزارش داده شده بود که GD به خاطر 7سال آموزشی که داشته قرار بوده به عنوان خواننده ی تکخوان کار خودش رو آغاز کنه ولی نشد و GD هم هیچوقت ابراز تاسف نکرد که وارد بیگ بنگ شد و گفت که خوشحال از اینکه دوستهای خوبی پیدا کرده و میتونه با اونها آهنگهایی رو عرضه کنند که طرفدارها خیلی آونها رو دوست دارند.

بعد از اینکه GD دوره دبیرستانش رو به پایان رسوند، تصمیم گرفت بعد از یک سال وقفه آزمون ورودی به دانشگاه رو بده، و در سال 2007 بود که امتحان ورود به دانشگاه رو داد اما قبول نشد و به خاطر کار فشرده ای که در موسیقی داشت دیگه امتحان ورودی برای دانشگاه نداد و تمرکزش رو روی نوشتن آهنگ برای YG گذاشت.

در جولای سال 2007 وقتی بیگ بنگ دومین کنسرت خودش رو به نام Want You رو برگزار کرد، طرفدارها بر روی دو دست GD تاتوهایی رو مشاهده کردند که در ابتدا خیلیها فکر میکردند این تاتوها دائمی نیست و با حنا روی دست GD نوشته شده اما در آگوست همان سال بود که معلوم شد تاتوها واقعی هستند و زمانی که بیگ بنگ به آمریکا رفته بودند این تاتو ها در Carey Hart که یک شاپ معروف تاتو در لاس وگاس هست نوشته شده.(خواننده ی آمریکایی به نام PINK نیز در همین شاپ تاتو کرده). بر روی دست راستش به زبان ایتالیایی نوشته شده “Vita Dolce” که به معنای (Sweet Life)، زندگی شیرین است و بر روی دست چپش نوشته شده “Moderato” که به یک دوره در موسیقی گفته میشه.

در همان ابتدا GD به رئیس YG برای به وجود آمدن بیگ بنگ کمک کرد و کمک بزرگی بود برای درست کردن آلبوم بیگ بنگ، و علاوه بر این که لیدر، رپر و خواننده در بیگ بنگ هست برای گروه لایریک و آهنگسازی هم کرد ودر نوامبر سال 2007 جایزه “Music Arrangement” در Mnet KM Music Festival دریافت کرد.

در جولای 2008 جی دراگون یک تاتو جدید روی کتفش زد که نوشته شده بود “Too fast to live too young too die” که در بهترین استادیوم تاتو در کره توسط Jay B طراحی شد.

چند تا نکته:

– اسم مستعار مورد علاقش Kwon Leadah هست

– سایز لباساش Medium هست.

– وقتی با سونگری میخوابه حتما باید بغلش کنه.

– اولین دوست دخترش یک نونا بوده (بزرگتر از GD بوده)

– اولین بوسش پیش خونه ی خودشون بوده که اینکار رو انجام داده چون میخواسته انجامش بده و دوست دخترش رو هم خیلی دوست داشته و وقتی اینکار رو کرده قلبش به تپش افتاده.

– معروفه یه اینکه وقتی تمرین میکنند ترسناک میشه، خیلی عصبانی میشه وقتی مجبور میشند روی یک کاری خیلی تمرکز کنند و مکررا اون کار رو انجام بدند.

– تنها عضو بیگ بنگ هست که از رئیسشون نمیترسه.

– اون از بیگ بنگ سونگری رو برای قرار گذاشتن انتخاب میکنه اگر دختر بود.

– اگر خواننده نبود در رشته ی فشن تحصیل میکرد.

– وقتی روی صحنه میره به خودش افتخار میکنه.

– استایل مورد علاقش در لباس خودش هست.

– در مدرسه اسم مستعارش Kwonjiral بوده.

– عشق رو بعد از کارش انتخاب میکنه.

– اعتقاد داره تقدیر باعث شده که خواننده بشه.

– استرسش رو سعی میکنه با مسخره بازی از بین ببره.

– خواننده های مورد علاقش Jay-Z , Blackstreet . JO , Pharrell , Maroon 5, Mondo Grosso هستند.

– اولین لایریکی که نوشته وقتی بوده که پنجم دبستان بوده.

– دوست داره آهنگهای سبک Trot (قدیمی) رو با سبک Hip Hop میکس کنه.

– توی یک برنامه ی رادیویی گفته که ته یانگ براش مثله یک برادر واقعی هست.

– آهنگ “Lies” رو که لایریکش رو GD نوشته قرار بوده توسط خود GD به تنهایی خوانده بشه اما بعدا آهنگ رو گروهی خواندند.

General:

– از وقتی که ششم دبستان بود رپ خواندن رو به صورت رسمی آغاز کرد.

– بعد از 20 سال دوست داره مثله رئیس YG بشه تا به مردم کمک کنه به رویاهاشون برسند.

– با هدیه ای که از طرفدارهاش دریافت کرد وقتی تولدش بود خیلی تحت تاثیر قرار گرفت چون احساس تنهایی میکرد اما وقتی نامه ی طرفدارها رو خواند روحش هم شاد شد.

– موقعی که در مدرسه درس میخواند و همزمان در YG آموزش میدید، رئیس YG برای اینکه به درسش لطمه نخوره بهش گفته بود اگر نمراتش پایین 80 باشه باید اونجا رو ترک کنه، برای همین GD همیشه نمراتش بالا80 بوده ولی بالاترین نمرش در دبیرستان 87 بوده.


ته یانگ از پنجم دبستان در کلاس های بازیگری شرکت کرد، چون از کودکی آرزو داشت بازیگر شود. او در سال 2001 نقش کوتاهی را در فیلم سینمایی Besame Mucho با بازیگرانی چون لی می سوک و جونگ گوانگ ریول بازی کرد. زمانی که در کلاس های بازیگری تعلیم میدید، طی مصاحبه ای نقشی کوتاه را در میوزیک ویدئوی A-yo از گروه JinuSean بر عهده داشت و بدین طریق به موسیقی هیپ هاپ علاقه ی زیادی پیدا کرد و توسط شرکت YG تحت آموزش قرار گرفت و نام YB TaeKwon رو برای اون برگزیدند چون JinuSean آلبومی را  که ته یانگ در آن حضور داشت را تحت عنوان JinuSean’s TaeKwon V ارائه داده بودند.
اولین اجرای او در دومین آلبوم YG Family بود که در سال 2002 منتشر شد و او در آن رپ میخواند. او در آهنگهای SE7EN، Wheesung، Masta wu و YG Family حضور داشت و علاوه بر اینها در کنسرتهای Gummy، SE7EN، Wheesung و اولین کنسرت YG Family حضور پیدا کرد.
قرار بود او به همراه جی دراگون با نام GDYB کار خود را در سال 2004 شروع کنند اما بعدها این جریان کنسل شد و YG گزارش داد که قرار است گروهی 4 الی 6 نفره رو تشکیل بدهند که این دو نیز در آن گروه هستند.

عکس ته یانگ و جی دی در 13 سالگی

http://iranian-vip.persiangig.com/BIGBANG/Biography/gdyb2.jpg

با اینکه او در ابتدا به عنوان رپر آموزش هایی رو دید ولی در سال 2006 به عنوان لیدر آواز خوان بیگ بنگ معرفی شد و نام آن او را ته یانگ نامیدند که به معنای آفتاب میباشد و به اشتیاق داغ او در موسیقی اشاره دارد.
پس از اجراهایی که گروه بیگ بنگ داشتند در برنامه های رادیویی زیادی، صدای روح بخش و قوی او تحسین کردند. حتی رئیس YG اعلام کرد که بیشتر ارشدهای او ته یانگ رو دوست دارند.
اولین بوسه ی ته یانگ راز نیست و در میوزیک ویدئوی My Girl نشان داده شد. در اکتبر 2006 هنگام فیلمبرداریه این میوزیک ویدئو هیچ برنامه ای برای این بوسه ریخته نشده بود. اما بازیگر زن میوزیک ویدئو تحت تاثیر افسون ته یانگ او را بوسیده بود که در برنامه های رادیویی زیادی از آن حرف زدند در مستند بیگ بنگ ته یانگ به عنوان فردی خجالتی در میان دخترها معرفی شد و حتی بر اساس گفته هایش، او از دخترها میترسد، برای همین امروزه نیز بحث آن میوزیک ویدئو نیز ادامه دارد.
پس از فارغ التحصیلی از دبیرستان، ته یانگ و جی دی در آزمون ورودیه دانشگاه ها شرکت کردند و ته یانگ در نوامبر 2007 در دانشگاه دائه جین در رشته ی بازیگری تئاتر و سینما پذیرفته شد، درست همان دانشگاهی که برادرش در سال 2003 در آن درس میخواند.
در دوره ی آموزشی به افراد این اجازه را میداند که یا زبان چینی و یا زبان ژاپنی را آموزش ببینند که ته یانگ از سال 2004 آموزش زبان ژاپنی را آغاز کرد. زمانی که در سال 2008 بیگ بنگ آلبوم ژاپنی خود را عرضه کرد در مصاحبه ها و نمایش های تلویزیونی نشان داد که بر این زبان تسلط کامل دارد
در آوریل سال 2007 ته یانگ در سومین آلبوم Lexy با عنوان Rush در سه آهنگ همکاری کرد و بر روی صحنه نیز با او اجرا داشت و مهارت های خود رو نشان داد.
در سال 2007 YG اعلام کرد که ته یانگ قراره آهنگ تکخوانی خودش رو منتشر کنه که در نهایت در ماه مِی 2008 مینی آلبوم او تحت عنوان HOT منتشر شد و توجه شنوندگان موسیقیه زیادی رو به خود جلب کرد. آلبوم او سرشار از احساسات زیادی بود که با صدای زیبای ته یانگ ترکیبی فوق العاده رو رقم زد و همه نام مستعار “صدای سیاه” را برای ته یانگ برگزیدند.
بعدها دو میوزیک ویدئو از آهنگ های Only look at me و Prayer ساخته شد که آموزش رقص آن را شوان اوارسیتو از کالفرنیا بر عهده داشت. در 21 ماه مِی 2008 مینی آلبوم ته یانگ پیش فروش 45000 نسخه ای داشت که درست به تعداد آلبوم های دیگر بیگ بنگ فروش رفت. اولین اجرای تکی خود را ته یانگ در کنسرت Global Warning اجرا کرد و اولین اجرای تلویزیونی خود را در MBC Music Core بر عهده داشت و دیگر اعضای گروه او را ساپورت کردند. دائه سونگ و سونگری مجریهای اون برنامه بودند و تاپ و جی دی نیز برای تماشا در سالن حضور داشتند.
مینی آلبوم ته یانگ علاوه بر پیش فروش زیاد آن در 9 روز 31285 نسخه فروش داشت و به عنوان پرفروش ترین آلبوم آن ماه انتخاب شد. در جوئن همان سال مینی آلبوم او به مدت سه هفته در چارت های مختلفی از جمله Mnet M!Countdown’s chart اول بود و افراد زیادی از جمله EpicHigh’s Tablo، DJ Yoo Hee Yeol، VOS’s Choi Hun Joon، Sung Si Kyung و Alex of Clazziquai او را تحسین کردند.
بلیط های اولین کنسرت سولوی ته یانگ در عرض 10 دقیقه به فروش رفت و در 20 ژولای 2008 کنسرت خود را اجرا کرد.

– اسم مستعار مورد علاقش African American هست.

– وقتی به موسیقی علاقه مند شد که اولین آلبوم Brian McKnight رو گوش داد.

– فقط میتونه ریمن درست کنه.

– توی خواب حرف میزنه.

– خنده های دائه سونگ رو خیلی دوست داره برای همین دوست داره همیشه دائه سونگ رو خندون و خوشحال ببینه، مردم اعتقاد دارند خنده های خود ته یانگ یکم داخلش ناراحتی دیده میشه.

– از بیگ بنگ دائه سونگ رو برای قرار گذاشتن انتخاب میکنه اگر دائه دختر بود.

– تا حالا دوست دختر نداشته.

– در برابر دخترها خیلی خجالت میکشه، الان بهتر شده ولی باز هم نمیتونه بهشون نگاه کنه و یا صحبت کنه.

– اولین بوسه اش در میوزیک ویدیو My Girl بوده که کاملا اتفاقی بوده.

– خیلی بدش میاد وقتی مردم در موردشون قضاوت های الکی میکنند.

– فقط یک بار با GD دعوا کرده و اون هم وقتی بوده که در YG آموزش میدیدند و با هم بسکتبال بازی میکردند.

– از ابروهاش خیلی خوشش میاد.

– عشق رو بعد از کارش انتحاب میکنه.

– یکی از آهنگهای مورد علاقش، آهنگ Frankie J به نام Don’t Wanna Try هست.

– فیلم مورد علاقش “If Only” هست.

– همیشه داخله کیفش ipod، کتاب مقدس، لغتنامه ی انگلیسی و گاهی هم نوشیدنی انرژی زا وجود داره.

General:

– بعد از اینکه JinuSean رو ملاقات کرد تصمیم گرفت رپر بشه.

– بهترین هدیده ای که گرفته پیانویی بوده که وقتی بچه بوده مامانش واسش گرفته چون همیشه آرزو داشته یک پیانیست بشه.

– وقتی استرس داره موسیقی گوش میده.

– وقتی خیلی خوب میخونه و میرقصه به خودش افتخار میکنه.


قبل از اینکه Choi Seung Hyun به عنوان تاپ بیگ بنگ شهرت پیدا کند با اسم Tempo در موسیقی زیر زمینی کره کار میکرد. از دوره ی راهنمایی رپ خواندن رو شروع کرد و در دوره ی دیبرستان به همراه دوست بزرگترش MBK Gray برای رپ خواندن در کلوپ های هیپ هاپ و پارتی ها حضور پیدا میکرد. هیچ وقت کار خاصی از خودشون ارئه نداده بودند تا اینکه یک آلبومی منتشر کردند و آهنگ Buckwild توسط مردم بین همه پخش شد.

او در برنامه ی جنگ رپ در شبکه ی کی بی اس به نام I Like Radio که در سال 2003 پخش میشد برنده شد.
او و جی دی و ته یانگ قبل از تشکیل بیگ بنگ با همدیگه آشنا بودند. و جی دی اجرایی از تاپ را به رئیس YG نشان داده و به این شکل او به شرکت معرفی میشود. اسم جدید او تحت عنوان تاپ توسط SE7EN یکی از خوانده های YG انتخاب شد و دلیل انتخاب این نام برای رسیدن او به بالاترین درجه در میوزیک بود.
در دسامبر 2006 تاپ در MBC Come to Play حضور پیدا کرد و اولین عضو بیگ بنگ بود که در نمایش های تلویزیونی حضور پیدا کرد. اون همچنین در دو قسمت از برنامه ی Manwon Happiness Show که از شبکه ی ام بی سی پخش میشد حضور پیدا کرد که توانست در مقابل G.O.D Son Ho Young برنده شود. برنامه ای که در آن باید به مدت یک هفته با 10 دلار سر میکردند.
با وجود قیافه ی ترسناکی که داره، تاپ خیلی با مزه و شوخ طبعه و بعضی موقع در برنامه های تلویزیونی مهمان و مجری میشود.
در جولای همان سال تاپ به عنوان بازیگر در میوزیک ویدئوی Hello Red Roc بازی میکند و در آن موهایش را از ته میتراشد. نقشی که بر عهده داشت نقش مردی است که شکست عشقی خورده است.

در آگوست 2007 کار خودش رو به عنوان بازیگر سریال من معلمم شروع کرد که نقش دانش آموز قلدری به نام موشین را در مدرسه اجرا کرد. در 17 نوامبر 2007 در برنامه ی شبکه ی کی بی اس به نام Yunae Gajoonggae نشان داده شد که تاپ در دانشگاه دانکوک قبول شده است.
در مارچ 2008 تاپ در سومین آلبوم خواننده ی شرکت YG یعنی Gummy به نام I’m Sorry همکاری کرد.
در 26 آوریل 2008 کار خود را به عنوان مجری برنامه ی music core به پایان رسوند و این کار رو به سونگری و دائه و سولبی واگذار کرد.

در جوئن 2008 تاپ را به عنوان یکی از بازیگران سریال IRIS معرفی کردند که نقش قاتلی را در سریال بر عهده داشت.

با رسیدن ماه جولای تاپ به Uhm Jung Hwa کمک کرد و در آهنگ DISCO قسمت رپ آن را اجرا کرد. با آمدن آلبوم Zia تاپ در آهنگ سوم آلبوم به نام I Can Only See You همکاری خودش رو نشان داد. با آمدن سومین مینی آلبوم بیگ بنگ تاپ قابلیت های ترانه سرایی خود را نشان داد.

با قابلیت هایی که در سریال IRIS از خود به نمایش گذاشت از تاپ برای فیلم Into the Fire دعوت به عمل آورد که هنر خود رو به نمایش گذاشت. تاپ در یکی از تله سینماها با نام 19 نیز حضور پیدا کرده که در آن فیلم با سونگری همبازی است.

– غذاهای مورد علاقش برنج، بستنی و دنات هست.

– اسمهای مستعار مورد علاقش choiTOP و TOP hyong هست.

– سایز لباسهای Larg هست.

– وقتی پنجم دبستان بود یک آهنگ از Notorious B.I.G گوش داد و بعد از اون به رپ علاقه مند شد.

– این اعتقاد رو داره که هر چی بپوشه بهش میاد.

– بهترین هدیه اش وقتی بود که در سال 2006 بقیه ی اعضای گروه برای تولدش بهش دادند.

– اولین بوسش وقتی بود که دوم راهنمایی بود، کنار رودخانه ی Han.

– خیلی بدش میاد بهش بگند قیافش ترسناک و عصبیه.

– از بیگ بنگ ته یانگ رو به عنوان کسی که دوست داره باهاش قرار بزاره انتخاب میکنه اگر دختر بود و دلیلش هم مظلومیت ته یانگ میدونه.

– اگر خواننده نمیشد یک فروشگاه لباس داشت و لباس میفروخت.

– عشق رو بعد از کارش انتخاب میکنه.

– وقتی استرس داره بقیه ی اعضای گروه رو میخندونه.

– دوست داره توی تبلیغات بستنی کار کنه.

General:

– قبل از اینکه وارد گروه بشه به صورت زیرزمینی رپ میخونده و اسمش Tempo بوده.

– وقتی دید 2000 نفر از طرفدارهاش برای تولدش جشن گرفتند گریه کرده.

– اصلا دوست نداره طرفدارها عکسهای خوانوادگیش رو روی اینترنت بزارند.

– خیلی خوشش میاد وقتی سونگری و GD کارشون رو به بهترین نحو به پایان میرسونند و همیشه دوست داشته ازشون این کار رو یاد بگیره.

– همیشه با بقیه شوخی میکنه و اصلا واسش مهم نیست حالش خوب باشه یا ید.

– همیشه دوست داشته با Gummy و Lyn کار کنه.

Other:

– با Park Tae Hwan شناگر و مدال آور طلای المپیک همکلاسی بودند و دوست صمیمی هستند.


کانگ دائه سونگ قبل از ورود به YG در آکادمی ام بی سی زیر نظر کیم دونگ هی آموزش آواز میدیده است. دائه سونگ در مصاحبه ی YG به عنوان شاگرد پذیرفته میشود و از آن به بعد دائه سونگ با پدرش که مخالف خواننده شدن او بود رو به رو شد و در نهایت او توانست پدرش رو راضی کند و پدرش بعد از اینکه خوشحالیه پسرش را دید رضایت داد و از او حمایت کرد.

در مستند بیگ بنگ دائه سونگ به عنوان پسر زشت بین عوامل معروف شد اما او بعدها به عنوان معروفترین عضو بین طرفداران شناخته شد و حتی در دوره ی آموزشی هدایای زیادی را از طرفداران دریافت کرد.
در دوره ی آموزشی دائه سونگ این فرصت را پیدا کرد تا تحت نظر یکی از خواننده های محبوبش یعنی ویسونگ آموزش ببیند.
در دوره ی آموزشی حنجره ی دائه سونگ به دلیل فشار زیاد دچار تورم میشه و تحت درمان سریع قرار میگیره تا برای آلبوم BigBang is V.I.P مشکلی نداشته باشد. Gummy که برای او نیز چنین مشکلی پیش آمده بود به دائه سونگ کمک زیادی کرد تا با این شرایط کنار بیاید و به این طریق اونها دوستهای صمیمی شدند.
دائه سونگ یکی از طرفداران کارتون ژاپنی Doraemon است به طوری که تمام وسایلی که از این کارتون در بازار وجود داشته رو جمع کرده حتی قسمتی از این کلکسیون از هدایای طرفداران جمع آوری شده است.
با اینکه به نظر خودش او در تقلید صدای دیگران استعداد نداره ولی طرفداران اون رو به عنوان نابغه ی کمدی در شیرین کاری و تغلید صدا میدانند.
در آوریل 2007 دائه سونگ تصمیم گرفت دبیرستان را نا تمام گذاشته و به طور تمام وقت در بیگ بنگ فعالیت کند. در 13 آوریل 2008 او با فارغ التحصیل شدن از دبیرستان خود را برای امتحان ورودی دانشگاه آماده کرد.
در سال 2008 دائه سونگ در چهار قسمت از برنامه ی Miraculous Victory and Defeat در SBS Good Sunday در ژانویه و فوریه حضور پیدا کرد و در 29 مارچ همان سال همراه با سونگری در برنامه ی Golden Star Bell کی بی اس شرکت داشت.
بعد از اجرای Special Stage بیگ بنگ با HaHa در میوریک بانک کی بی اس اجرای Ah, I’m Cold Dance دائه سونگ با استقبال زیادی از بینندگان رو به رو شد
پس از اجرای آهنگ تروت UnConditional برای پدرش در دوره ی آموزشی دائه سونگ به عنوان بهترین خواننده ی تروت در تلویزیون معرفی شد
در جوئن 2008 او آهنگ “Look at me Gwisun” را منتشر کرد این آهنگ توسط GD و Kush و Gummy نوشته شد، این آهنگ به عنوان آهنگی طنز برای طرفداران پخش شد و در کنسرتها نیز به اجرا در آمد اما در چارتها به عنوان آهنگ پر طرفدار مطرح شد.
در 15 جوان 2008 دائه سونگ کار خود را در Family Outing شروع کرد. شهرت دائه سونگ را میتوان در برنامه ی Family Outing دید که حتی لی هیوری و کیم سورو به خاطر دائه سونگ اجرا در این برنامه را پذیرفتند.
دائه سونگ به عنوان یکی از مهمانهای خاص عروسی مجری معروف کره Too Jae Suk حضور پیدا کرد. در 25 جوئن 2008 اعلام شد که دائه سونگ در اجرایی در تئاتر موسیقی Rum Tum Tugger به عنوان کاراکتر معروف گربه ایفای نقش کرد.

– اسم مستعار مورد علاقش Smiling Angel هست.

– وقتی که آهنگ Stevie Wonder رو گوش داد تصمیم گرفت خواننده بشه.

– سایز لباساش Medium هست.

– وقتی خوابیده اصلا حرکت نمیکنه.

– وقتی مردم رو میخندونه و یا اینکه وقتی شوخی میکنه و جک میگه و همه رو میخندونه خیلی خوشحال میشه و اون موقع هست که فکر میکنه بهترینه.

– دوست داره از GD لیدر بودن رو یاد بگیره چون اعتقاد داره GD خیلی خوب لیدری میکنه و همه رو در کنترل داره.

– اولین بوسش وقتی بوده که اول دبیرستان بوده، داخل یک کافه و این کار رو کرده چون خودش و دوست دخترش خیلی همدیگه رو دوست داشتند.

– وقتی که سعی میکنه وزنش رو متعادل نگه داره خیلی بدش میاد مردم بهش بگند وزن اضافه کرده

– از بیگ بنگ TOP رو انتخاب میکنه به عنوان کسی که دوست داره باهاش قرار بزاره اگر دختر بود.

– در گذشته دوست داشته یک بازیکن بیسبال، مجری تلویزیونی بشه.

– اولین عشقش یک عشق یک طرفه بود.

– داخل مدرسه همه بهش میگفتند Kim Jong Gook (خواننده هست).

– از چشماش خوشش میاد.

– وقتی توی خونه تنها باشه سعی میکنه همه چیز رو مرتب کنه.

– سعی میکنه استرسش رو با خندیدن از بین ببره.

– وقتی که بتونه یکی رو با موسیقی تحت تاثیر قرار بده به خودش افتخار میکنه.

– خواننده های مورد علاقش  Usher , RL و Wheesung هستند.

– شنا کردن بلد نیست.

General:

– سومین نفری بود که برای بیگ بنگ انتخاب شد و وقتی از بقیه پرسیدند یکی رو انتخاب کنند همه دائه سونگ رو انتخاب کردند.

– حتی وقتی که خانوادش با خواننده شدنش مخالفت کردند در آرزوی خواننده شدن بود.

other:

– خواننده ی معروف سبک Trot یعنی Seol Woon Do طرفدار دائه سونگ هست.

– Ji Young از گروه کارا طرفدار دائه سونگ هست و همه جا این رو اعلام کرده.


لی سئونگ هیون یا همون سونگری کوچیکترین عضو بیگ بنگ هست که اهل KwanngJu هست که یکی از 6 شهر برتر در کره هست و چون خیلی با سئول فاصله داشت مجبور بود یک مسافت طولانی رو طی کنه تا بتونه داخله YG بیاد و عضوی از بیگ بنگ بشه. سونگری از آگوست 2003 تا ژانویه ی 2005 عضوی از تیم رقص KwanngJu به نام “Il Hwa” بود که از بهترینها در این تیم بودند.

در تابستان 2005 سونگری در برنامه ای به نام Battle Shinhwa در تلویزیون حضور پیدا کرد، که این برنامه برای پیدا کردن شینهوا دوم (یک گروه 6 نفره معروف) از افراد امتحان گرفته میشد. سونگری در قسمت 13 این برنامه کنار گذاشته شد.

استعداد سونگری توسط رئیس YG شناخته شد که اعتقاد داشت توانایی سونگری در رقصیدن باعث پذیرفته شدنش در YG بوده. و رئیس یانگ وقتی رقصه سونگری رو مشاهده میکنه کاملا شوکه میشه وقتی توانایی های اون رو در رقصیدن بدون هیچ آموزش خاصی میبینه و همین برای YG دلیلی میشه که اون رو به عنوان شاگرد برای پیوستن به بیگ بنگ بپذیره.

چون سونگری و TOP هر دو اسمهای مشابهی داشتند برای همین سونگری صداش میزدند که در زبان کره ای سونگری به معنای “پیروزی” است و یا در بیشتر مواقع “Maknae” که به معنی جوانترین عضو هست صدا زده میشد.

در قسمت نهم مستند بیگ بنگ سونگری و یک نفر دیگه به نام So-1 از بیگ بنگ کنار گذاشته میشوند ولی در قسمت دهم به هر دوتاشون این فرصت رو میدهند که مقابل خود رئیس YG یک اجرا داشته باشند تا شانسی دوباره برای پیوستن به بیگ بنگ داشته باشند. نشون دادن اعتماد به نفس و پیشرفت باعث شد سونگری به گروه برگرده اما So-1 کنار گذاشته شد.

در ماه دسامبر برای گرفتم جایزه ی Golden Disk سونگری موقع تمرینات برای اجرا از ناحیه ی مچ پا به شدت آسیب دید اما در اجرایی که برای Golden Disk آماده کرده بودند شرکت کرد و همین باعث شد آسیب دیدگی پاهاش بیشتر بشه و نتونه در قسمت 100 Music Core به همراه TOP دائه سونگ شرکت داشته باشه.

در موقع آسیب دیدگی GD به عنوان لیدر میپذیره که برای Golden Disk با وجود آسیب دیدگیه سونگری باهاش تمرین داشته باشه تا برای اجرا آماده بشه و این کار تا 6 صبح طول میکشه.

در 20 دسامبر در همون اوایل کنسرت “Big Bang is Great” که دومین کنسرت بیگ بنگ بود، سونگری به دلیل منفجر شدن یکی از مواد منفجره در کنسرت به صورتش و عکس العمل تندی که داشته دوباره مچ پای آسیب دیدش به شدت آسیب میبینه و مجبور میشند به اتاق اورژانس ببرنش اما سونگری خودش رو مجبور میکنه به صحنه برگرده و به همراه بقیه ی اعضا اجراش رو ادامه بده.

– اسم مستعار مورد علاقش سونگری هست.

– وقتی کنسرت Britney Spears به همراه N Sync رو دید تصمیم گرفت خواننده بشه.

– استایل مورد علاقش، استایل G-Dragon هست.

– سایز لباساش Medium هست.

– خیلی بدش میاد بهش میگند پاهای کوتاهی داره.

– از بین بیگ بنگ GD رو برای قرار گذاشتن انتخاب میکنه اگر دختر بود.

– اگر خواننده نبود معلم مهدکودک میشد.

– داخل ساختمانشون مدریت برنامه ها رو بر عهده داره.

– اسم مستعارش در مدرسه BbenJilee بوده.

– به نظرش آنتی فنها هم فن هستند.

– سعی میکنه استرسش رو با رقصیدن از بین ببره.

– وقتی روی صحنه اجرا میکنه به خودش افتخار میکنه.

– اولین بوسش وقتی بود که اول دبیرستان بود، در یک شب بارانی و وقتی با دوست دخترش چشم تو چشم شدند اون رو بوسیده.

– خیلی فوتبال رو دوست داره و بازیک مورد علاقش Park Ji Sung و Lee Young Pyo هستند.

– یکی از خواننده های مورد علاقش Justin Timberlake هست.

General:

– تا قبل از ورودش به YG هیچ وقت برای خوانندگی آموزش ندیده.

– وقتی از بیگ بنگ کنار گذاشته شد یواشکی گریه کرده.

MUSIC VIDEOS

 

OFFICIAL [BIGBANG]:
20060819 ll We Belong Together
20060829 ll A Fool’s Only Tear
20060909 ll This Love
20060929 ll La-La-La
20061013 ll Ma Girl
20061123 ll Forever With You
20061127 ll Goodbye Baby
20061215 ll Victory (Promo)
20070105 ll Dirty Cash
20070222 ll Shake It
20070816 ll Lie
20070922 ll Lie Version.2
20071103 ll Always
20071125 ll Last Farewell
20071130 ll VIP (Teaser)
20080105 ll How Gee (Japan)
20080515 ll With U (Japan)
20080521 ll Baby Baby (Japan)
20080722 ll Stand Up (Teaser)
FEATURINGS [BIGBANG]:
20071230 ll Sure Win [Feat. Big Bang] (Unofficial MV)
20070710 ll Red Roc – Hello [ Feat. TOP ]
20071010 ll Nemo – Now We [ Feat. Daesung ]
20080312 ll Gummy – I’m Sorry [ Feat. TOP ]
20080701 ll Uhm Jung Hwa – D.I.S.C.O [ Feat. TOP ]
FEATURINGS [PRE-DEBUT]:
2001 ll Korea Hip Hop Flex 2001 [ Feat. G-Dragon ]
2001 ll JinuSean – A-YO – [ Feat. YB TaeKwon/ Tae Yang ]
2001 ll Perry – Storm [ Feat. G-Dragon ]
2002 ll YG Family – Fly Gentlemen [ Feat. G-Dragon ]
2002 ll YG Family – YMCA [ Feat. GDYB ]
2003 ll 1TYM – Hot (뜨거) ( GDYB Cameo )
2007 ll Se7en – All Night ( BIGBANG Cameo )

AWARDS

– 2006 November 10th – Cyworld Digital Music Awards – ‘Rookie Of The Month (October)’ / “La La La”
– 2007 September 12th – Cyworld Digital Music Awards – ‘Song Of The Month (August)’ / “Lie”
– 2007 October 18th – Cyworld Digital Music Awards – ‘Song of the Month (September’ / “Lie”
– 2007 November 17th – MKMF (Mnet KM Music Festival) – ‘Music Arrangement’ / G-Dragon “Lie”
– 2007 November 17th – MKMF (Mnet KM Music Festival) – ‘Best Male Group’ / Big Bang “Lie”
– 2007 November 17th – MKMF (Mnet KM Music Festival) – ‘Song Of The Year’ / Big Bang “Lie”
– 2007 December 7th – MBC 8th Korean Visual Arts Festival – ‘Male Singer Photogenic Award’
– 2007 December 14th -The 22nd M.net Golden Disk Awards – Disk Bonsang
– 2008 January 8th – Cyworld Digital Music Awards – ‘Song Of The Month (December)’ / “Last Farewell”
– 2008 January 31st – 17th Hiwon Seoul Music Awards – ‘Digital Music Award’
– 2008 January 31st – 17th Hiwon Seoul Music Awards – ‘Top Artist Award’ (Bonsang)
– 2008 January 31st – 17th Hiwon Seoul Music Awards – ‘Artist Of The Year (DAESANG)’
– 2008 March 5th – 5th Annual Korean People’s Music Choice Award. Netizen Award – ‘Dance & Electronic Section Prize’
– 2008 April 18th – 2008 Nick Korea Kids Choice Awards – ‘Best Male Singer’

HISTORY OF NO.1

– 2007 August 25th – MBC Show! Music Core Mobile Ranking / “Lie”
– 2007 September 6th – SBS Live Popular Song Mutizen Song / “Lie”
– 2007 September 7th – KBS Live Music Bank Chart Show / “Lie”
– 2007 September 8th – MBC Show! Music Core Mobile Ranking/ “Lie”
– 2007 September 15th – MBC Show! Music Core Mobile Ranking/ “Lie”
– 2007 September 27th – Mnet M!Countdown No.1 / “Lie”
– 2007 October 5th – KBS Bank chateusyo Live Music / “Lie”
– 2007 October 6th – MBC Show! Music Core Mobile Ranking / “Lie”
– 2007 October 19th – KBS Live Music Bank Chart Show / “Lie”
– 2007 October 25th – Mnet M!Countdown No.1 / “Lie”
– 2007 December 8th – MBC Show! Music Core Mobile Ranking/ “Last Farewell”
– 2007 December 14th – KBS Live Music Bank Chart Show / “Last Farewell”
– 2007 December 16th – SBS Live Popular Song Mutizen Song / “Last Farewell”
– 2007 December 21st – KBS Live Music Bank Chart Show / “Last Farewell”
– 2007 December 22nd – MBC Show! Music Core Mobile Ranking / “Last Farewell”
– 2007 December 23rd – SBS Live Popular Song Mutizen Song / “Last Farewell”

COLLABS/FEAT/OTHER

[ Group ]
2002-09 ll “저 높은곳에 펼쳐 (Unfold At A Higher Place) – Feat. GDYB [YG Family Vol.2 97-YG-02 Why Be Normal]
2006-03 ll “Run” – Se7en Ft. GDYB [Se7en 3rd Album ‹Se7olution]
2007-04 ll Super Fly (Feat. G-Dragon & T.O.P & Tae Yang of Big Bang) [Lexy 3rd Album ‹Rush›]
[ Dae Sung ]
2007-11 ll “이제 우리 (Now We)” – Nemo (Feat. Dae Sung of Big Bang) [NEMO 002 (Digital Single)]
[ TOP ]
2005-00 ll “Buckwild” – Tempo (TOP) & NBK Gray [DEMO]
2008-03 ll “미안해요 (I’m Sorry) (Feat. T.O.P) [Gummy 3rd Album ‹Comfort›]
2008-07 ll “D.I.S.C.O.” – Uhm Jung Hwa (Feat. T.O.P of Big Bang) [UhmJungHwa ‹D.I.S.C.O.›]
2008-07 ll “그대만보여요 (I See Only You)” – Zia (Feat. T.O.P of Big Bang) [Zia 1st Album 로드무비 (Road Movie)]
[ Tae Yang ]
2003-06 ll “Bad Boy” – Masta Wu (Feat. YB TaeKwon)
2003-08 ll “Player” – Wheesung (Feat. YB TaeKwon & Baekkyoung) [Wheesung 2nd Album ‹It’s Real›]
2006-11 ll “허락해줘 (Accept me)” – Se7en (Featuring Tae Yang) [4th Album ‹Se7olution›]
2007-04 ll “Get Up (Intro)” – Lexy (Feat. Tae Yang of Big Bang) [Lexy 3rd Album ‹Rush›]
2007-04 ll “Rush” – Lexy (Feat. Tae Yang of Big Bang) [Lexy 3rd Album ‹Rush›]
2007-10 ll “조금만 사랑할걸 (I Should’ve Loved You Less) (Feat. Tae Yang of Big Bang)
[ G-Dragon ]
1995-00 ll Tracks 1 & 3 specifically, then all except 6, 7 & 10 [Little Roo’Ra Christmas Carols]
2001-01 ll “Hip-Hop Nation” (Feat. G-Dragon) [DaeHanMinGook Hip Hop Flex 2001]
2001-01 ll “Realize Yourself” (Feat. G-Dragon) [DaeHanMinGook Hip Hop Flex 2001]
2001-01 ll “G-Dragon” [DaeHanMinGook Hip Hop Flex 2001]
2001-09 ll “Storm” – Perry (Feat. G-Dragon, Sean, Masta Wu) [Perry 1st Album ‹Perry By Storm›]
2001-09 ll “G-Dragon” – G-Dragon (Feat. Perry) [Perry 1st Album ‹Perry By Storm›]
2002-04 ll “Magic Eye” – Wheesung (Feat. G-Dragon) [Wheesung 1st Album ‹Like A Movie›]
2002-09 ll “멋쟁이 신사 (Fly Gentlemen)” – YG Family (Feat. G-Dragon) [YG Family Vol.2 97-YG-02 Why Be Normal]
2002-09 ll “YMCA” – YG Family (Feat. G-Dragon) [YG Family Vol.2 97-YG-02 Why Be Normal]
2002-09 ll “Why Be Normal” – YG Family (Feat. G-Dragon) [YG Family Vol.2 97-YG-02 Why Be Normal]
2002-09 ll “Why Be Normal (G-Dragon Ver.)) [YG Family Vol.2 97-YG-02 Why Be Normal]
2002-09 ll “A-Yo (YG Family Ver.)” – YG Family (Feat. G-Dragon) [YG Family Vol.2 97-YG-02 Why Be Normal]
2002-12 ll “스페이스 힙합덕 (Space Hip Hop Duck) Ost Opening Theme” – G-Dragon & Swi.T
2002-12 ll “스페이스 힙합덕 (Space Hip Hop Duck) Ost Ending Theme” – G-Dragon & Swi.T
2003-03 ll “Intro” – Se7en (Feat. G-Dragon) [Se7en 1st Album ‹Just Listen›]
2003-06 ll “HeoSooAbi” – Masta Wu [Masta Wu 1st Album ‹Masta Peace›]
2003-00 ll “Killing Me Softly” – Gummy Feat. G-Dragon
2006-11 ll “Can You Feel Me” Se7en (Feat. G-Dragon) [Se7en 4th Album ‹Se7olution›]
2006-12 ll “Anystar” – Park Bom (Feat. G-Dragon)
2007-10 ll “So In Love Part 2″ – Kim Jo Han (Feat. G-Dragon of Big Bang) [KimJohan Vol. 5]
2008-03 ll “Intro: Work It Now” – Gummy (Feat. G-Dragon) [Gummy 3rd Album ‹Comfort›]
2008-07 ll “Party” – Uhm Jung Hwa (Feat. G-Dragon) [UhmJungHwa ‹D.I.S.C.O

بیان دیدگاه